Cupcakestips!

Hej!
Nu, änligen, är jag (nästan) klar med designen på bloggen! Visst blir det snyggt?!
 
Här kommer ett gammalt inlägg från min förra blogg (malinspyssel.bloggplatsen.se), som jag fräschar upp lite och lägger upp det här!
 

Tips:

Mina tips till att få riktigt goda och snygga cupcakes är:

Vispa muffinssmeten riktigt fluffig, då blir muffinsen höga.

Häll smeten i dubbla formar, då blir de stadigare och högre i stället för att breda ut sig och bli platta och stora.

I mitt (och många andra) recept står det 5 dl florsocker, ta 4, det blir inte så sött då, cupcakesen blir friskare. Lägg istället till lite mer Philadelphiaost, gott!!

Låt smöret stå framme en stund så det blir mjukare och lättare att jobba med.

Det finns många roliga grejer att dekorera med, var kreativ! Ett tips är att köpa nåt kul på Lagerhaus, eller strössel.

En annan cool grej är sockerpasta, (typ marsipan). Det finns att köpa på t.ex. Panduro.

 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinspyssel.blogg.se

En blogg om pyssel & bakning!

RSS 2.0